tisdagen dagen D

klockan ringde 06:20 sträcka på sej pussas lite klä på sej plånbog id kort vitabrickan å tängerna till mina piercingar å iväg

tankade bilen å åkte vidare mot linde. 07:20 betalade 250 kronor i entrén på lasaretter å vidare till hissen upp till plan två å in på dagkirurgiska. fick visa brickan å vart visad till omklädningsrum å klädde om. å fick ta ur alla piercingar.. de tog lite tid men gick bra. smög ut till älsklingen som satt å väntade å sköterskan visade oss till min säng. fick två alvedon å lite vatten å sen fick jag lägga mej å de va där nervositeten slog till. sköterskan kollade blodtryck å satte på emj mitt fina armband med mitt namn på så dom inte slarvar bort mej hihi. å sen ville hon sätta infart i armen.. flämt

älsklingen kom å höll min hand å de gick jättebra. jag fick lugnande å dropp å lite lugnande till å sen bar de iväg till operationsbordet å där emellan pratade jag visst om barack obama:P haha älsklingen följde med ända fram mej när dom började räkna ner fick han gå ut å så fick han åka hem. de sista jag minna va att dom sa "då kan vi säga hej då till cecilia" å sen vare mörkt.. sen vaknade jag till av att dom frågade om jag kunde flytta mej själv til lsängen men minns inte hur de gick till men dit kom jag iaf å jag frågade efter älsklingen å va klockan vaoch den va halv tolv å  jag fick  besked att kärleken va påväg å jag somnade gott om igen på uppvakningen,.sen kom min bejbi å jag blev så glad så de kom tårar man jag hade så ont  va svullen å mådde illa å trött som satan så jag sov mest me en varm go kärleksfull hand i min.

jag var så glad att jag hade honom vid min sida sp jag kännde mej super trygg.. efter att ha kräkits blod å fått nå för illamåendet kopplade hon ur mej från droppen å blodtrycken å så had ejag bara tre sladdar kvar. men dom togs bort när jag vill kissa. sen la jag mej i sängen å vill hem så älsklingen frågade om vi fick åka å sköterskan sa att om jag kände mej stark nog fick jag åka så jag gick å bytte om å kände efter å jag vilel bverkligen hem..nu hade jag ju varit på sjukhuset alldeles för länge för mitt eget bästa.. huhu ..så vi åkte hem till våra älskade bebisar som lämnat en mysig krya på dej hälsning. så sött... ..


idag mår jag fortfarande illa mest pga av att jag inte riktigt kan äta än å på onsdag ska jag til linde å slipa lite på en lagning för just nu kan jag inte bita ihop normalt alls.
jag minns inte riktigt allt som gjordes men de va väl sju lagningar två rotfyllningar å två tänder togs ut å sen vare väl tandsten å sånt som togs bort. åxå hoppas jag.. har inte lust att gå igenom detta igen..

men jag ska fanimej instifta en lag om billigare tandvård för folk med fibromyalgi eller liknande som MÅSTE äta mediciner som orsakar karies!

räkningen komemr bli skyhör å vi komemr leva på bottenskrap i ett tag fram över men så länge jag har min äslakde vid min sida klarar jag allt..

jag längtar så fruktansvärt tills munen e läkt å jag kan äta mat p åriktigt.. gott!!

tack älsklingen för att jag får ha dej. du är mitt allt

Kommentarer
Postat av: matilda

Aj aj låter inte så skönt!

2008-10-30 @ 15:14:39
URL: http://matuldas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0