min (lite annorlunda från andras) stora dröm

idag e de tvätt dag som alla andra söndagar.



 
å varje gång möts vi av synen av en iaf MINST30 år gammal möglig tvättmaskin.
 man måste smälla igen luckan på å den klarar bara 4 kilo ibland så fastnar luckan å man måste "nöd" öppna den me en smal mejselgrej å de klarar inte mina sjuka leder å så luktar den konstigt.
ett under att kläderna blir rena..
 vi har bara en maskin till råga på all tvätt man samlar på sej så de tar sin lilla tid. å med ett ofungerande torkrum som tar en hel natt för att torka kläder i så blir de inte roligara att gå ner me korgar å påsar me tvätt.
ingen torktumlare heller å de saknar jag.

skulel vilja ha tvättrummet som jag hade när jag bodde i linde.. där gick de super snabbt med två STORA maskiner en tumlare å ett torkskåp.  gick som på räls

sånahärninga braiga maskiner vill jag alltså ha

fast med torktumlare åxå.. thats my annorlunda dröm=)




ja jag har normala drömmar om hus å livskärleken å så åxå men de har jag ju redan=)
älskar dej min kärlek fin tvättstuga vi ska ha va? hihi drömma kan man ju få gö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0