börjar tröttna nu

kronisk smärta å trött het e sjukdomen jag har samma symptom som (fibromyalgi) men nu e jag så äckligt less på att behöva vara trött å säga nej til lsaker som jag vill göra å så bara för att jag e trött å vet att jag inte kommer orka pga tröttheten som e så jävla dryg...

har hellre bara sm'ärta å krafrigare för den går iaf att dämopa me pills.. men pillsen jag har ger mej klåda å andra biverkningar som jag börjar lessna på åxå...

inte har jag råd me nå läkarbesök å doktorn vill inte göra någon grundlig utyredning för han anser att de inte behövs.. så what to do?


bita ihop å se glá ut!





hitta biverkningar på mina tabletter i fass:


Vilka biverkningar kan Tramadol Actavis   ge?

Mycket vanliga (fler än 1 patient av 10): Yrsel. Kräkningar, illamående.



Vanliga (fler än 1 patient av 100): Trötthet, dåsighet, sömnighet. Huvudvärk. Myrkrypningar, darrningar. Svettningar. Muntorrhet (noggrann munhygien är därför viktig). Sömnstörningar. Buksmärta. Förstoppning vid långtidsbehandling.


Mindre vanliga (färre än 1 patient av 100): Hudutslag. Magbesvär (tryckkänsla i magen, uppsvälldhet), kväljningar. Lågt blodtryck. Hjärtklappning. Svimning.


Sällsynta (färre än 1 patient av 1000): Dimsyn. Blåstömningsrubbningar. Aptitförändring.

Olika psykiska biverkningar såsom förvirring, hallucinationer eller känsla av upprymdhet eller olustkänsla. Förändrad uppfattningsförmåga. Sömnrubbningar, mardrömmar. Allergiska reaktioner och anafylaktisk chock (mycket kraftig allergisk reaktion som kan ge svårighet att andas och svullnad i munhåla och svalg). Krampanfall. Muskelsvaghet. Högt blodtryck. Långsam hjärtrytm.


Mycket sällsynta (färre än 1 patient av 10000): Värmekänsla. Enstaka fall av förhöjda levervärden har noterats.


strykit under de som stämme rin på mej.
är de så konstigt att man känner sej lite disträ?
varför e de så att biverkningarna e fler än vad tabletten ger nytta?! sjukt!


Kommentarer
Postat av: Petronella Wadle

Det är lite fail faktiskt ! Men finns ingen annan medocin ? ; )

2009-03-10 @ 21:08:46
URL: http://wanella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0