dfnmvhguishfoösjk



åååååh!!! varför ska de va fint väder när jag inte orkar någonting? jag vill åxå kunna njuta av solen men får ligga i sängen istället när andra solar.inte så jävla kul att inte orka vara vaken mer än 4 timman inna kroppen sägerifrån å måste vila. å sen en 8timmars praktik på de. inte kul å ha fritid då för de e ingen fritid e snarare vilotid-så-man-klarar-nästa-dag-också-tid. väääldigt tröttsamt!

ja jusst ja för er nya här:

HEJ mitt namn är Cissi och jag lider av kronisk smärta och trötthet (fibromyalgi)
vilket innebär ungefär som ovan. man orkar inget å när man väl gör det så tarman vara på den tiden genom att göra saker man aldrig orkar å så blir lidandes för de några dagar efteråt.

smärtan e inte mitt största bekymmer den finns de hyffsade tabletter mot som lindrar iaf hälften av de onda men de som e de dryga är jusst tröttheten och det ömma i kroppen som gör att folks enkla beröringar (när dom typ ska peta på en eller ta tag i armen å förklara något) är fruktansvärt smärtsamma såsom att gå in i saker eller råka slå i sej i något är en plåga. stå på knä å ha benen i kors å när någon vill vara söt å vara nära så kan det vara extremt smartsamt med tex vassa armbågar å knän å annat som an annan människa inte alls uppfattar som speciellt vassa känns som knivar i mej.

går jag in å råkar slå i låret i bordshörnet kan jag h aont i timmar efteråt.

och så har vi planeringen ja. att planera är extremt utmattande för mej å jag får lätt en känsla av utbrändhet. man jag är en envis tös som ALLTID tar på sej för mycket. tex när mamma fyllde 50 skulle jag anordna storkalas men pga att mitt psyke och min kropp inte klarade av det blev det sängen och ett enkelt kalas hemma hos henne.jag nästintill bröt ihop.

vilket jag nästan gör varje gång jag nu ser solen skina och min kropp inte alls orkar med att göra någonting annat än att ta igen sej så får jag panik och ångest och en känsla av utbrändhet sprider sej för att jag vill ju inte verka som en soffpotatis jag vill vara aktiv och vara med mina vänner och festa coh åka runt och göra saker som andra människor gör. men JAG ORKAR INTE. hur skulle du tolka det om din vän jämt klagade på att hon inte orkade. mmm jusst det hon skulle anses som världens tråkigaste soffpotatis.

men ärligt talat så är det så att jag har ångest varenda gång jag måste tacka nej til lett erbjudande pga att kroppen inte orkar.


ja de va de nu vet ni. 


Kommentarer
Postat av: lollo

okej ;D

2009-07-13 @ 16:45:24
URL: http://blondinsalollo.blogg.se/
Postat av: zarah

visst! :)

2009-07-13 @ 18:03:58
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: amanda

söt blogg! :D

2009-07-13 @ 18:51:20
URL: http://ajlopez.blogg.se/
Postat av: Patricia

ingen fara :)

2009-07-13 @ 20:34:50
URL: http://patriiciajacobs.blogg.se/
Postat av: Anonym

va roligt jag lägger till dig nu =)

2009-07-13 @ 20:46:42
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men gud, inte ska du behöva ha ångest för att du inte orkar. Det är ju inte du som bestämt hur du ska må.



Och för att svara på frågan så bor jag uppe vid station i kopparberg (:

2009-07-13 @ 20:46:44
Postat av: Anonym

Tjaaa, det är inte så att jag vill göra reklam för min blogg, utan helt enkelt vägvisa dig till hur man kan tjäna extra pengar. Du kan välja att gå in på min blogg och läsa lite mer eller helt enkelt klicka på länken under..

http://www.woopa.se/signup.php?ref=Ainariel



jag har redan tjänat 100 kr direkt in på kontot bara genom att klicka.

Få betalt du med!!!



SUPERENKELT SÄTT

2009-07-13 @ 21:19:17
URL: http://ainariel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0