ja huvaligen

vilken huvudvärk jag börjar få. har städat tjernobyls bur idag iaf ^^ nu luktar de lite bättre iaf. kiss hamster hihi

å lilla Flixxan som våran gerbil blev döpt har anpassat sej riktigt bra å men funderar på å skaffa en kompis .jag vet ju att dom e flock djur men dom kan ju faktiskt leva ensamma åxå jag ahr haft gerbiler förr. så de e ingen fara.hon har de så bra så.

för er som inte vet nå va jag pratar om för typer så kan jag lägga ut lite bilder på oss här hemma jag har nu 4 "bebisar" och jag behandlar alla som om dom vore mina barn. mina katter är mina älskade små bebisar å dom två små töserna e minan gullebarn ^^

här har vi alltså våran Fritz-Gerard som vart 3 år den 22 maj och han e en väldigt trött katt som håller sej ute så mycket som han bara orkar å jagar råttor på åkrarna å ängarna som ligger runt ikring här han älskar att bli kliad på magen å att få wiskas eller iofs vilken mat som helst han e en rund liten knas katt som inte säger så mycket bara när han vill ut 4 på morgonen då kommer han å tassar omkring å låtsas vi som om vi inte hör honom då jamar han. men bara i nödfall^^ Gerard e pappas lilla pojk å tyr sej mest till U men jag duger fint jag med när jag bjur på nå gott^^.

här har vi våran Nilz-Ivan som fyllde 1 den 17maj och han e min lilal bebis numemr ett^^ han e mamams lilal pojk han. ska alltid sova på mej på nätterna elelr i fotändan på min sida. på morgonen kliver han runt U´s huvud å kollar om han e vaken å jamar han i örat lite tyst å petar på han med tassen å vill ha uppmärksamhet. som förövrigt sammanfattar nisse väldigt väl UPPMÄRKSAMHETSKATTEN de e nisse de:) gosig men ändå blyg mot nya människor men sen han blev ute katt har hans modighet växt men han e endå en fegis. törs ite riktigt klättra i träd å går inte allt för långt hemmifrån än så länge han hålelr sej till buskar å skogen här bakom än så länge och han har förra veckan kommit hem med första bytet  EN GRODA!! de va äckligt möss å fåglar gör mej inget men en groda nee fyy så snuskigt. hihi men han va så stolt så å de va mamam å pappa me^^

här e våran hamster tjej Tjernobyl ålder vet vi inte riktigt men i september har hon bott hos oss i två år så tösen börjar bli tant ^^ hon e hur tam som helst men kan göra små nyp ibland men de e när hon känner sej trängd eller störd typ. annars älskar hon att springa i bollen och jaga katterna för dom e LIVRÄDDA för henne när hon kommer hihi hon har minsann läxat upp dom å visat vem som bestämmer. ananr gör hon inte mykke väsen av sej mer än att hon gilalr att springa i hjulet å dricka vatten när man precis har somnat så man vaknar upp med ett ryck ^^ hihi så söt så.

och här har vi Flixxan oj ålder vet jag inte där heller men vi har haft henne sen i tisdags^^ hon v alite blyg i början å stampade men efter lite bekantning så kommer hon å hälsar å busar runt helatiden å biter på allt^^ hon älskar att fixa med toapapper å bäddar så fint i hennes hus å knaprar på sina toarullar å pinnar hon fått. efter att ha läst att gerbiler inte alls ska ha hjul tog jag bort det ilal kvickt. men bytte ut de mot en stege å ett rör hon kan busa runt i å oändligt med toarullar ska hon ha^^ hihi ska börja försöka lyfta henne om ett par dagar än så länge bekantar vi oss med att bara ha handen stilla i buren så hon vänjer sej lite. men som sagt en kompis kanske vore skoj för henne. men har inte råd just nu. men hon ser inte ut att lida snarare tvärt om^^ äntligen har hon fått flytta från brorsan som tänkte göra henen med barn hihi.

ja de va mina barn de^^ sen har vi grannskapets alla katter som gillar att komam hit å busa å då har vi Lissy å Karisma som e grannen/kusinens små katt tjejs bebisar som komemr hit å busar me mia grabbar å dom går förvånandsvärt riktigt bra ihop mina grabbar ser efter dom å håller koll så ingen e dum mot dom. så söta så. sen finns de massvis me katter här å alla går bra ihop e väl två eller tre som inte riktigt kommer överens men alla kan ju inte gilla alla så ere ju även för oss.


iaf de va mina bebisar de nu ska jag gå å kolla om grabbsen vill in.


bye

Kommentarer
Postat av: JOANNA 16år- BÖRJAR LÄSA TILL STYLIST EFTER SOMMAREN

va härligt! ja vi får hålla tummarna:)

2009-07-23 @ 14:05:01
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Laila

Uppdaterat:) Pussaar!

2009-07-23 @ 16:18:07
URL: http://blog.lailaaziz.com
Postat av: Hälsogudinnan - din inspiration till ett hälsosamt liv!

Vilka söta katter du har! älskar katter!

2009-07-23 @ 23:15:06
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/
Postat av: adina

söta djur :)

aw.. :( beklagar! :(

2009-07-24 @ 01:45:40
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad ska du göra idag då?

2009-07-24 @ 09:34:59
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Sv: Solen skiner bakom molnen för mig idag ;)



Tack för titten på min blogg, kika gärna förbi fler gånger :)

2009-07-24 @ 14:06:14
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: CattisEriksson

haha ja Noraglassen var jätte god :)

2009-07-25 @ 12:32:36
URL: http://juniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0