varför?

varför blir jag alltid sugen på onyttiga godsaker när älskling jobbar em?
varför e de så jobbigt att vara ensam när älskling jobbar em?
varför måste jag känna mej så skyldig jämt när jag har ont?
varför känner jag att folk ser ner på mej?
varför säger kroppen emot min vilja jämt?
varför ska jag behöva vara trött jämt?
varför känns de som om att jag aldrig kan få vara pigg å kry?
varför blir jag så varm av mina värktabletter?
varför ska det behöva snöa mer för när vi redan hade över 50cm?
varför kan det inte bli vår?
varför får inte jag lön som alla andra?
varför kan inte jag få vara frisk som alla andra?
varför e de så jobbigt att duscha?
varför känner jag att jag bara vill spola fram tills snön e borta å solen framme?
varför ska det alltid ringa eller pipa i mobilen när jag sover som skönast?
varför e de aldrig nå bra på teve när man behöver den som mest?
varför har inte jag pengar nog att äta kinamat precis när jag vill?
varför känns de som världens tyngsta börda att gå upp tidigt när älskling ligges så sött kvar?
varför känns de som världens tyngsta börda att komma hem till en lägenhet utan älskling?
varför e de lagligt att jobba em?
varför kan inte älskling få jobba bara fm eller dag?
varför kan inte vi få mer rutin i hemmet som alla andra har?
varför kan inte någon skänga mej litepengar så jag kan boka uppkörning å uppskrivning?
varför ska allt vara så dyrt så vi fått säga upp TV/Tele/Bredband?
varför ska hyran höjas när den redan e skyhög?


varför? ja varför?












































ps. jag tog hål i örat alldeles själv i förrgår =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0