en inre sorg

att kännna att man inte räcker till att man inte duger till något och att allt man gör blir fel gör djupa sår i själen. att helatiden känna att man inte kan leva upp till krav och standard att inte uppfylla det som förväntas gör att man får ångest.

att ha ångest för att inte orka ,inte klara av något pga något man inte rår över är fruktansvärt.

att ha ångest för att vara hemma och vara så dålig så man inte knappt kan röra sej är brutalt.

att få ångest över att man inte har några vänner för att kroppen inte orkar följa med/umgås är ledsamt.

att gråta sej till sömns för att något man inte visste fanns för några år sen har påverkat ens liv nå grovt mycket är hemskt.

hjärtat värker när jag tänker på alla mina fina vänner jag haft genom livet och de få jag har kvar mitt hjärta värker av saknad.

jag har alltid velat sticka ut och inte vara en i mängden jag klär mej konstigt och vill vara mej själv , men vem är jag nu? vart är cissi? hur har det blivit såhär?

varför känner jag denna enorma sorg denna uppgivenhet och meningslöshet?

varför får inte jag vara frisk och ha ett jobb?

varför får inte jag bli anställd som alla andra?

allt känns så meningslöst.

samtidigt har jag min privata del mitt hem min sambo min familj min gård som gör att jag orkar leva vidare i denna meningslöshet i detta orättvisa liv. vår gård är min fristad mitt paradis mitt happy place på jorden. att komma hem är som att vinn apå lotto varje gång man kliver in på tomtgränsen. varenda gång man kollar postlådan spritter det i kroppen likt nyförälskelse. att köra in och parkera på parkeringen är som att komma in i himmelriket och allt är bara vackert och bra. att få kolla till grönsakerna och djuren är lugnande och rofyllt och att få dela detta med den man älskar som mest är lycka total lycka <3

varför bär jag då på denna enorma sorg? varför kan jag inta vara riktigt glad?

varför känner jag mej så missförstådd och utanför?
hur kommer det sej att motgångar är en del av min vardag?


hej mitt namn är cissi och jag lider av Fibromyalgi som innebär inte bara kronisk värk och trötthet utan även koncentrations svårigheter ångest och depression  ,sömn svårigheter klimakterie liknande besvär, klåda , syn och hörsel rubbningar , hjärtklappning/högt blodtryck , låg stress tolerans , tryck känslig (vilket innebär en enkel hand på axeln kan kännas som knivar) och mycket mycket mera

men värst av allt är att människor ofta inte förstår att jag är sjuk och att jag inte fungerar som de flesta andra människor.

jag känne rmej kraftlös och ynklig jag känner mej liten och trasig jag känner mej hopplöst meningslös

samtidigt som min älskade sambo och mina "barn" får mej att känna att jag duger att jag har en mening att jag gör nytta.


jag önskar inget hellre än att vara precis som alla andra just nu!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Men fy! det låter INTE alls kul :( inte visste jag att det var så pass illa. Du måste ha gått igenom mycket i ditt liv! Och fått kämpa oerhört mycket när folk inte trott dig! Men du verkar i mina ögon väldigt stark. Fast samtidigt har du något val? önskar jag kunde trolla bort all skit du har & lever med! Är GLAD för din skull att du har en sådan fin & omtänksam kille och dina bebisar <3 Jag vet att vi inte känner varandra så bra och att vi inte snackat så mycket. Men om det finns något, vad som helst JAG kan göra så säg till Cissi! Jag finns här <3 och jag säger inte det för och vara snäll. Utan jag menar det.... Styrke kramar från mig till dig. Ps. Mitt samvete är dåligt. Jag klagar över SMÅ saker som huvudvärk, varmt, trött m.m medan dina saker är så pass mycket jobbigare. Förlåt! Ska inte klaga över små saker mer när jag vet vad du får gå igenom! kram therese lindström

2011-07-01 @ 17:07:39
URL: http://kalsongmorsan.bloggplatsen.se/
Postat av: cissilalia

åh tack vilka härliga ord =) ne man har fått gå igenom mycket och som du säger ha rjag nå val? jag vill inte att folka ska tycka synd om mej absolut inte det jag är ute efter det skulle jag inte stå ut mej jag vill bara att folk ska förstå .förstå att varje dag får man kämpa och planera den lilla energin man har. tack för att du finns och att du vill finnas för mej<3 och jag tycker du ska gnälla alla måste få gnälla över det dom tycker är jobbigt =) alla tål vi olika mycket och alla mår vi olika men alla ska få gnälla tycker jag =) som sagt jag vill bara att folk ska förstå=)

2011-07-01 @ 17:33:51
URL: http://cissilalia.blogg.se/
Postat av: Angelica

den hitta jag på lågprismagasinet i nora.. fast jag vill egentligen ha en svart så hojta till om du hittar en , helst lite större ! så byter jag gärna ;D

2011-08-21 @ 20:25:26
URL: http://badname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0