trygghetssparar?

hallojsan de va ett tag sen skulle bara tala om att här rullar de på med mitt "nya"liv. jag har ju börjat sjukgymnastik och börjat röra på mej mer (har blivit som en drog att man MÅSTE ut) skönt som tusingen. å så har jag börjat gå hos dietist å de rullar på har trappat ner cola å onyttigheter å men mest ökat nyttigheter kanske man ska säga. å försöker sluta röka gör jag åxå. får se hur allt slutar. har iaf gått ner 1,5 kilo genom att i princip bara röra på mej mer =) najs som FAEN!

har varit på ljusparty vet inte om jag nämnt de men har nu fått hem ljusen som luktar pepparkaka å jul i allmänt så längtar nu till tomtedags ^^

men först ska jag börja jägarskolan å äntligen ta jägar examen. hoppas de går bra å e lättare än körkort iaf jag e nämligen inget plugghuvud utan har väldigt svårt att läsa mej till saker utan lär mej genom att pröva

å på tal om att lära sej genom att göra så ringre "Chefen" mej en dag förra veckan å jag fick testa diamantsågen som sågar borrkärnor. =) askul att lära sej nya saker så imorgon e de jag som e chief över sågningen  hhihii aj lööv it!!

det är så skönt att ha en chef som vet vad man gillar å kan tänkas göra å verkligen ser till människans behov och önskemål och verkligen tror på en... jag uppskattar de mega mycket. gunilla du är den bästa av dom bästa å mitt självförtoende stiger ju längre jag får vara med er på Bergskraft ni e toppen allihopa <3 massa kärlek till er.


igår fick denna dam ett litet ryck i samband med två enorma tovor i håret som jag försökte kamma ut men efter en halv flaska balsam en trasig kan å 15 minuter senare åkte de av. så nu e de typ page =) skönt som fan men längtar tills de växer redan nu..haha jag som va så förbannad varje dag på de långa ruffset som ströp mej i sömnen å som klibbade i nacken.. ja nu talar jag fortfarande om mitt hår inget annat!!




duckade nyss å eftersom vintern nalkas börjar jag redan nu smörja in mej me olivolja efter varannan duch för att inte torka ut i hud å hår. funkar skiiit bra. började för två år sen å e inte alls lika torr på vintern längre.. iaf när jag efter duch å insmörjning stod å kammade håret känne rjag en sträv tunga på foten. kattfan slickar mej från tå till smalben å e skit nöjd över att jag smakar gott.. jaja tur de inte e farliga saker iaf..


nehe nu ha rjag missat massa av mitt desperata hsufruar avsnitt :/ oops jaja efter de ska jag hämta karln från jobbet. han testar åxå nya saker på jobbet säger inget förän de e säkert men han testar iaf.

har utökat mitt program på sjukträningen så e lite smått öm idag men pået igen på torsdag

jag e så förbannat taggad till denna viktnedgång/hälsoförbättring/nya liv så ni anar inte


klart de e jävligt svårt å motigt ibland men de hör till man ska inte haka upp sej på de negativa utan fokusera på de positiva å inte tänka på de som hänt utan se framåt hela tiden =)


bajbaj

ät med måtta å röra sej mer de e mitt nya motto

ja å de som jag tjatar in i skallen på mina syskon att man ska se allt som en ny erfarenhet (merit) och ett spännande äventyr så blir man sällan besviken =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0